Lak na plosnaky? Re: Pajeni SMD

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Květen 3 16:09:45 CEST 2007

Konkretne jde o lak:

3M Scotch 1601
Vernis Isolant
transparent 81042

Alespon toto stoji na tom spreji. Je toho 400ml. Jinak existuje tentyz v
cervene a cerne barve.

Cerveny je zajimavy, je to jako na spoj koukat pres cervene sklo.

Cerny kryje vice a cinovany nebo stribreny spoj pak vypada spise jako
ozdoba na hrbitov - je to cerne s prosvitajicimi stribrnymi spoji. I to
vypada zajimave, ale je to uz takove dost neobvykle. Pokud se povede
horsi plosnak (nekde se muselo skrabnout atp.), pak ten cerny to
vzhledove slusne zachrani ;).

Jeste doplnim, ze po nastrikani staci minutku pockat a pak to lze
fouknout horkym vzduchem. Po vychladnuti lak nijak nelepi a vypada
skvele - hlavne je to bez dlouheho cekani na zaschnuti. Chce to jen se
naucit dat spravnou vrstvu. Prilis mnoho laku pri foukani horkym
vzduchem zacne delat treba mezi nozickami integracu v SMD hnusne
bubliny. Pokud je laku akorat, krasne se rozlije do stejnomerne vrstvy a
vysledek stoji za to.

Jde pres nej i dodatecne neco pripajet a lze jej umyt perchlorem. Jen je
dost na houby, kdyz si clovek chce neco promerit na spojich, protoze
tento lak dobre izoluje a tak doporucuji lakovat desku az po oziveni.

Jeste mam jeden tip ohledne FLUX spreje z GME. Pokud tim striknete desku
pred pajenim, pak ji vemte klidne i obycejnou horkovzduskou. Neni se
treba bat, deska je jeste hola (bez soucastek) a pri trose setrnosti ji
neublizite. Po vychladnuti FLUX vubec nelepi (mysleno jako kdyz se
clovek matla v rozpustene kalafune), ale deska se paji skvele.

--
Jiri Bezstarosti