konflikt dvou ftdi ve winxp???

David Belohrad david.belohrad@cern.ch
Čtvrtek Květen 3 11:14:29 CEST 2007

Zdravim,
mam takovy divny problem. Implementoval jsem na sve zarizeni usb/serial
konvertor ft232bl. Je to deska, ktera ma na sobe alteru, v ni NIOS
procesor. Alteru programuji
USB-blasterem rev. C. Nemuzu to rozchodit, protoze ve widlich se mi rvou
ty dva chipy navzajem a vubec nevim co s tim. Chova se to asi takhle:
kdyz neni pripojene ani me zarizeni
ani blaster, je vsechno ok. Pripojim blaster, system jej v pohode najde
a jde s nim pracovat. Pak pripojim muj usb port, najde se, zarizeni se
nainstaluje ale _nepracuje spravne_. V device
manageru se dozvidam ze nebude pracovat spravne protoze uz v pameti
jedna instance toho driveru je. Shodou okolnosti altera pouziva uplne
ten samy driver k chipu, takze k nemu (pravedpodobne) zablokuje pristup.

Kdyz operaci provedu opacne, tedy nejdriv zapojim muj port  a potom
alteru, pak muj port funguje a altera nefunguje.

Nevite nekdo co s tim?

Abych pravdu rekl, jsem z toho dost nas**ny protoze jsem stravil asi 3
dny tim ze jsem hledal proc mi NIOS nejede _ani z onchip ram_! (natoz
pak z externi SDRAM), porad byl nekde
problem s komunikaci JTAG. Nakonec jsem dosel na to, ze ruzne verze
quartusu pouzivaji ten usb-blaster driver asi nejak jinak a navzajem se
hadaji, navic v Quartusu7 nebo NIOSeds6.1
musi byt nejaky bug protoze tam download programu _nefunguje vubec_.
Q6.1+NIOS6.0 jsou v pohode. Divne, nezvykle, nechapu nic.
<noflame>Q7+NIOS6.1 stoji opravdu hodne na to
aby to tak krasne nefungovalo</noflame>