Jak elegantne srazit 24V AC na 12DC

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Březen 30 12:37:48 CEST 2007

Elyt bude muset mít takovou kapacitu, aby napětí na něm v době
chybějící půlvlny klesalo na cca 15V, pak na 7812 budou nejmenší
ztráty. Jestli budou poloviční než při dvoucestným usměrnění, to si
netroufám odhadnout.

Výběr vhodnýho elytu se dá udělat pomocí osciloskopu nebo i voltmetru
(ten měří střední hodnotu napětí, takže když bude za 7812 míň než 12V,
elyt je moc malej).

P.K.