Jak elegantne srazit 24V AC na 12DC

Petr King petr.king@atlas.cz
Pátek Březen 30 04:38:35 CEST 2007

Hezky den,
dal jsem si za ukol vyrobit jednoduche zapojeni, kterym bych z 24V AC
vyrobil 12VDC pri proudu alespon 500mA. Obcas pripojuji ruzna
elektronicka udelatka na 12V do mist, kde nic jineho nez 24V AC neni...
potrebuji male rozmery a pomerne hladke napeti 12V. Pokusy s 7812
ukazaly, ze tudy cesta nevede, pokud cely zdroj neimplementuji na telo
chladice... onech 6W ztratovych uz skutecne dost topi...

Napadlo mne pouzit spinany zdroj s MC34063 , koukal jsem, ze ma vstup az
do 40V... Je to spravna cesta, pripojit jej primo za graetz, nebo budu
tyden hledat kde vsude a jak mi to zakmitava?

Jakou cestu byste zvolili?

Petr