SDR (was citlivost autoradia ??)

Daniel VALUCH daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Březen 29 11:06:47 CEST 2007

popravde neviem co je Tayloe detektor, dostudujem neskor :-)
V tejto technike ide o vhodne hranie sa s undersampling. Moderne rychle AD prevodniky sa vyrabaju s niekolkonasobne vacsou sirkou pasma ako je vzorkovacia frekvencia. Prave z tohoto dovodu. Pokial pod-vzorkujete signal a su splnene potrebne podmienky tak pomocou aliasingu priamo ziskate demodulovany signal, resp. signal prevedeny do zakladneho pasma (dane vasou vzorkovacou frekvenciou) a ten si potom cislicovo v DSP bloku demodulujete na vasu uzitocnu informaciu.
Napriklad AD9446 ktore pouzivam na mojej karte maju sirku pasma 540MHz, t.j. mozete s nimi priamo vzorkovat cele amaterske 2m pasmo a v DSPcku si to rozdelit na jednotlive kanaly :-)
Vasu presnu terminologiu a algoritmy bohuzial neovladam, lebo prijmom radiovych signalov a bezdratovou komunikaciou sa velmi nezaoberam. Myslim ze tu islo skor o princip. My tieto techniky pouzivame ako vektorovy prijimac signalov s frekvenciou okolo 400MHz. Vektory sa potom spracovavaju na viacerych urovniach a znova namoduluju na 400MHz.
b.