[OT] Vy?e?eno Trabant bylo:Palubni pocitac

Jan Novák jnjn@seznam.cz
Úterý Březen 27 17:51:58 CEST 2007

Rád bych uvedl některé informace na pravou míru, aby pověst Trabantu
neutrpěla :-)

- nevím jak v ostatních autech, ale v Trabantu je poctivý ekonoměr napojený
na snímač průtoku paliva, nejde tedy o žádné snímání podtlaku. Funguje
naprosto spolehlivě a pro daný účel i přesně

- ekonoměr je běžná součástka, dá se koupit starý i nový (v prodejně)

- jsou i Trabanti s originál plovákem v nádrži (můj případ), ale není to
klasický "analogový" plovák, nýbrž "digitální". Tzn. neukazuje, kolik je v
nádrži benzinu, ale jen rozsvítí kontrolku, když se blíží rezerva. Odpadne
tedy ono trapné škytátí motoru při přepínání na rezervu na poslední chvíli

- tranzistorové zapalování v Trabantech není nic exotického, u 12V modelů je
běžné. Daleko zajímavější je např. zapalování Trabant Ignition
http://www.imfsoft.com/hardware/produkty/jawa-cz-trabant-ignition.asp

- že cena doplňků převýší cenu samotného Trabanta, třeba i několikrát, je
jasné

Pokud se mi s mými chabými elektrotechnickými znalostmi podaří dát nějaký
palubní počítač dohromady, zmíním se zde o tom. Obávám se ale, že to nebude
pastva pro oko odborníka :-)