PWM a RC

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Úterý Březen 27 17:06:16 CEST 2007

> mam trivialni otazecku - zkuseni necht prominou.
> Kdyz mam PWM a zenu to na RC clanek (myslim ze to je derivacni) - tak na
> kondenzatoru mam napeti odpovidajici delce pulsu, ze.
> Neni mi jasne kdyz to zacnu krmit nizsi stridou, proc napeti klesne,
> kdyz za tim kondikem je operak, co odebira z kondenzatoru nula nula nic.
> Kde se ten naboj ztrati?

RC clanek na vystupu musi byt integracni, tedy odpor mezi vyvodem
procesoru a kondenzatorem a kondenzator proti zemi.

Procesor (nebo jiny generator PWM) budi svuj vystup typicky v obou
urovnich, tedy v prvni casti periody je na vystupu napr. cca 5V a v
druhe casti periody cca 0V. Ovsem 0V neznamena, ze vystup "odpojen", ale
to, ze je vystup sepnuty k zemi. Takze ten naboj (jeho cast) odtece zase
pres ten odpor do vyvod procesoru/generatoru a zpatky do zeme (energie
se v principu z vetsi casti premeni v teplo na tom odporu).

Kdyby jste mel napr. v serii s tim odporem diodu (a nebo kdyby ten vyvod
generujici PWM spinal pouze do kladne polarity), potom by se to chovalo
jak predpokladate, tedy ze by se kondenzator postupne nabil na maximalni
napeti a tam by zustal nezavisle na stride.

Lukas Grepl