OT: Algotimizace prostrihu

Bitovod hw@prelude.cz
Sobota Březen 24 01:02:04 CET 2007

Omlouvam se za OT, ale mne uz to v hlave nejak nefunguje a tady je dost
logicky myslicich lidi...

Problem: V programu (resp. v PHP) resim na prvni pohled jednoduchou ulohu -
kolik se mi na velky list papiru vejde mensich. Mam pevne dany rozmer toho
velkeho (A2) a zakaznicky definovatelny rozmer toho maleho (100x100mm a
vice). Jde samozrejme o to, na ten velky list naskladat co nejvic tech
malych s rozumnym prostrihem (pricemz vsechny ty male jsou zaplatbuh
stejne), nepocitam prostrih, pocitam pocet tech malych kusu.

U standardnich rozmeru je to celkem dane, ale u tech volitelnych jsem z toho
trochu na prasky - vubec nevim, ceho se chytit.

Jde to nejak algoritmizovat (nebo spis je to nekde popsane?), varianta
"nakresli si to" nabo "nastrihej si kousky papiru a snaz se je tam srovnat"
mi v PHP nejak nefunguje, i kdyz je v praxi ta nejjednodussi :)

Diky za kazde nakopnuti alespon pribliyne spravnzm smerem...

Pavel Kutina