OT - Spojení s vlaky

Saša Svobodová sasa.svobodova@centrum.cz
Pátek Březen 23 15:34:54 CET 2007


Hezký den,
  
    stalo se to za Vraňanami a je tam opravdu souběh dvou tratí. Jedna 
je koridorová a jedna je lokální "kozí dráha". Pravděpodobně došlo k 
omylu při hlášení, ty dva přejezdy jsou totiž kousíček od sebe, sotva 
pár metrů. Otázka je, kdo za to může, jestli policie a nebo výpravčí 
(určitě ne "přednosta") To bych nechala na výsledky vyšetřování.

    Na každé lokomotivě je radiostanice, na novějších dokonce 
"dvousystémová" takže spojení mezi stanicí a vlakem je. Na koridorových 
tratích funguje tzv TRS což je Traťový Radiový Systém a ten umí mimo 
jiné, i to "veliké červené tlačítko" kterým se dá generální stop a 
všechny lokomotivy co mají TRS namontovanou začnou brzdit, nouzově brzdí 
co to jde a fíra nemá v ten okamžik šanci v tom mašině zabránit. Prostě 
zastaví jako když někdo stáhne záchrannou brzdu a nebo on sám použije 
rychlobrzdu.

    GSM-R už někde funguje, třebas u nás jeden přístroj je, ale je to 
systém na draka, nikdo se skoro nikam nedovolá a všichni se bojí mít u 
sebe telefon za 40 kKč. Možná až časem že to bude lepší, dneska určitě ne.

    Návěst "Stůj zastavte všemi prostředky" se dává holou rukou, 
praporkem a nebo světlem libovolné barvy, krom zelené, tak, že se krouží 
před tělem, případně se jde vstříc vlaku. Starý způsob se zvukem a 
třeskavkami dneska nikdo neposlechne, není to již platná návěst.

    Pokud vlak jede po trati a dojde k výpadku napájení, určitě vlak 
nezačne brzdit, naopak pojede dál tak, aby dojel co nejdále. Pokud se 
toto stane po průjezdu stanicí, je strojvedoucí povinen podívat se 
jestli nemá na vlaku nějakou závadu. Když chce, může to udělat i za 
jízdy z okna. Nebo normálně zastavit a jít se podívat, je to na jeho 
rozhodnutí. Vypnutí trakčního proudu totiž není důvod k rychlému brzdění.

    Tak snad jsem si vzpomněla na všechno co tu zaznělo :)

Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje


					Saša K. Svobodová

P.S.: Omlouvám se za svojí češtinu, vím že není ideální,
      či spíše plná chyb, ale lepší to už asi nebude.
      Někde mám papír, že to není moje chyba, ale že příroda :-)


*****************************************************************

          web: http://www.sasa.monty.cz

         mail: sasa (tečka) svobodova (zavináč) centrum.cz
 mobilni mail: svobodova (tečka) sasa (zavináč) vodafonemail.cz

          ICQ:  260 344 186

*****************************************************************



Šerých Jakub napsal(a):
> IMHO doslo k chybe v komunikaci mezi policii a drahami, ale to povazuji za
> zcela nepodstatne.  
>
> Ja osobne absolutne nechapu, jak muzou byt udelane drazni predpisy tak blbe,
> ze se neco takoveho muze vubec stat. Prece, kdyz pobliz nejake stanice bude
> hlaseno (jeste navic od policie) auto na kolejich, melo by existovat jedno
> velke cervene tlacitko, ktere zastavi klidne i pul kraje a teprve pak se bude
> zkoumat, jestli auto stoji na prejezdu v Horni dolni nebo Dolni horni. Vlaky
> stejne furt jezdi se zpozdenima, tak proc by se kvuli takhle kriticke situaci
> nejakych par minut nepridalo. 
> Kdyz spadne nekdo v Praze do kolejiste metra (nebo se tamtudy jen prochazi
> opusteny pes), zastavi obvykle celou trasu nebo alespon jeji vyznamny usek na
> radove hodiny a nikoho nezajima, ze tisicum lidi to treba zcela zmeni jejich
> denni program.  
>
> Jakub Serych
>
>   
>> -----Original Message-----
>> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
>> Behalf Of Pavel Krafcik
>> Sent: Friday, March 23, 2007 12:01 PM
>> To: hw-list@list.hw.cz
>> Subject: OT - Spojení s vlaky
>>
>>
>> Dobrý den,
>>
>> omlouvám se, že začínám páteční OT v poledne, ale zajímá mě, jestli
>> existuje nějaké spojení se strojvůdcem v jedoucím vlaku. 
>> Kdysi dávno se
>> plánovala "GSM" síť pro ČD, ale vyskytl se klasický problém s 
>> výběrovým
>> řízením a od té doby nic. Napadlo mě to při pročítání starých 
>> zpráv, kdy
>> nějací joudové odstavili Audi na koleje a i když u toho byli policajti
>> včas, nepovedlo se vlak zastavit.
>>
>>
>> Pavel Krafčík
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list@list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>     
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>   




Další informace o konferenci Hw-list