Re: ENC28J60 a MAC adresa

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Úterý Březen 20 17:01:58 CET 2007

Obecne to je samozrejme pravda a nelze s timto tvrzenim nez souhlasit.
Na druhou stranu pokud si MAC proste vymyslite ci lepe, kvalifikovane vyberete vhodne cislo a nebude se jednat o projekt v kterem vrhnete na trh miliony kusu tak si troufnu tvrdit, ze celkem o nic nejde.
Technicky je MAC 48bitove cislo a pravdepodobnost, ze se na jedne siti sejdou dve stejne MAC  je vyrazne nizsi nez ze do cloveka uhodi blesk, pokud vim  tak jsem již dlouho nevidel na ulici jedince s vlastnim bleskosvodem :-)
Ciste pravne jde opet o 48bitové cislo a nenexistuje pravni moznost jak na zemi CR zamezit jeho pouziti ve vlastnim zarizeni a to i komercne prodavanem.

Prosim nekamenovat, ani sem netahat moralku, slo mi jen o jiny pohled na vec a snahu zamezit "plaseni" typu chceme vyrobit/prodat 10-100 ks zarizeni  a musime chte nechte mit vlastni MAC rozsah.
Pro vetsi projekty neni problem si rezervovat vlastni adresni rozsah, koneckoncu poplatek je spise administrativniho razu, jinak receno nejde o licenci typu 0,1$ / cislo :-)

>Rozhodne neni vhodne si vymyslet nejakou svoji MAC adresu, pokud se
>jedna o komercni vyuziti, mohlo by dojit ke kolizi, a asi by se to
>nelibilo tomu, kdo dany rozsah ma koupeny.

S tym nebude problem, bude to len na lokalnej sieti.

j.