Obvod A5502CB

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Březen 20 09:12:25 CET 2007

Google mi vyplul toto:

http://mycalcdb.free.fr/main.php?l=0&b=434

Ja viem ze to nie je vela informacie, bohuzial je to viacmenej vsetko co
som dokazal konkretne o tomto obvode vyhrabat. A aby sme si boli celkom
isti, puzdro (resp. rozlozenie vyvodov) predpokladam ze je podobne
tomuto: http://www.oldcalculatormuseum.com/sqt8dic.jpg

Inak je to tiez poucna story. Isty japonec menom Tadashi Sasaki
konstruoval kalkulacky pre japonsku firmu menom Sharp. Spociatku boli
poskladane z tranzistorov, ale zhanal vyrobcu ktory by to vedel urobit z
integracov. Japonski vyrobcovia ho poslali do kelu, tak isiel do
Ameriky, kde oslovil asi 10 vyrobcov a kazdy z nich ho poslal do kelu,
az kym sa neuchytil u Rockwellu (mimochodom, aj prvy "jednocipovy"
mikroprocesor intel 4004 vznikol ako kalkulackovy obvod). Rockwell mu
vyrobil najprv 4-cipovu sadu, potom na vzor 4004 to vsetko zlucili do
jedneho obvodu. Rockwell bol dlhsiu dobu potom vyhradny dodavatel Sharpu
co sa tyka kalkulackovych obvodov a vyvinuli ich spolu peknu hromadku;
ale nakoniec japonsky nacionalizmus prevazil a Sharp sa obratil na
japonskych vyrobcov, ktori mu vtedy - uz ked bol kalkulackovy biznis v
plnom prude - vyrabali cipy s velkou radostou...

Moj predpoklad je, ze zvysne cipy od Rockwellu sa dostali nejakym
kanalom do Bulharska kde z nich vyrobili tieto elty.

Tento pribeh je napriklad tu:
http://www.oldcalculatormuseum.com/sharpqt-8d.html

wek