Konec Re: Delphi

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Sobota Březen 17 14:49:01 CET 2007

Takze od zacatku:
1. Vubec neni jedno, jaky jazyk je zvolen, C/C++ se hodi
  ne jine ulohy, nez Pascal a ten zas na jine ulohy, nez C#, PHP, Java,
  a ty zas na jine ulohy, nez SQL, prolog a dalsi.
  Ono zkuste si (v cistem C) naprogramovat obdobu selektu z SQL :))).

2. Rozlisovat na programatory ne ty, kteri programuji ve visualnich
  a nevisualnich prostredich je take zcestne.
  Priklad, mate napsat knihovnu math funkci, tady je uplne jedno,
  zda mate visulani designer, nebo ne, zde ocenite dobry code editor
  a debuger. Na druhou stranu, kdyz mate udelat design formulare,
  tak to udelate mnohem rychleji ve visulanim prostredi.
  Chtit po zacatecnikovi, aby navrhoval formular bez designeru me
  prijde opravdu zvracene a pouze odradi (ano i to lze v delphi
  bez problemu udelat, ale zabere to 10x tolik casu a bez okotovaneho
  vykresu formulare se neobejdete).
  Ono, clovek, ktereho nezajima co dela, proc to dela, a dela jen aby dostal
  vyplatu bude spatny programator bez ohledu na to, jestli pracuje s prikazovou
  radkou, nebo posledni verzi Visual Studia.

3. Prenositelnost u C jazyka neni jen problem Borlandu, temer denne
  se resi ve FB-devel problemy compilace pod gcc, kdy kazda verze
  gcc vyzaduje JINY kod, jinak havaruje, to nemluvim o compatibilite
  s MS, a dalsich. Pokud chcete prenositelny kod, musite pouzivat
  jen nezbytne minimum, ktere implementuji vsichni (tj. napsat si knihovny
  sam).

4. Problem ceny/legalnosti/rozvoje
  - Free reseni jsou po case zvlaste u Borlandu opoustena a dale nepodporovana
    (nekdy i ta placena)
  - Pokud mate cas/naladu, je vhodnejsi pouzit Open Source
  - Pokud nemate cas/naladu, je NUTNE si zaplatit
  - U nekterych placenych produktu to resim tak, za si koupim produkt a stahnu
crack.
    Duvod je prosty, mel jsem jiz nekolik velmi neprijemnych vymen nazoru s
Bor****,
    na tema spamu a problemu s registraci.

5. Rychlost vysledneho kodu:
  - Pokud je podstatna, tak na ni ma zasadni vliv kvalita programatorske prace
  a kvalita prekladace, to, jestli mam k dispozici debuger/visualni navrhar a
dalsi
  pomocne veci je pouze otazkou, produktivity prace.

	Slavek