OT: Bootovanie Linuxu

Jaro Samuhel Jaro_Samuhel@batman.sk
Sobota Březen 17 10:17:14 CET 2007

Zdravim Pavel,

Saturday, March 17, 2007, 9:35:49 AM, you wrote:

> Zdravim!
>   Jaky boot manager to dela ? Lilo nebo grub ? Melo by byt mozne ten bootovaci
> proces prerusit a dostat za vyzvou boot kursor, ktery by melo jit zadat
> parametry jadra a nektere parametry systemu. Treba lilo to ma tak, ze se drzi
> stisknute Ctrl, Alt nebo Shift kratce pred tim, nez se system zacne bootovat
> (na konci POSTu BIOSu).
>   Jak dlouho trva, nez se to zrebootuje ? Pracuje to mezitim diskem ? Jak
> dlouho tam to slovo boot sviti ? Pise to neco (krome obvyklych kecu BIOSu)
> pred tim slovem boot ? Malo udaju...
> [...]

Zdravim,
je to GRUB. Bootovanie sa da prerusit, mam na to 3sec, no zobrazi sa
mi ponuka bootovania, ci "plny boot", "safe", alebo "memtest", v pripa-
de Ubuntu, ktory tam mam teraz.
K startovaniu: Prerbehnu nejake tie vseliake vypisy BIOSu, potom uz
ta ponuka na typ BOOT, co je vypisana vyssie a ked nic nerobim, tak
vypise-to aj v pripade plneho bootu:

root (hd0,0)
Filesystem type is ext2fs, partitiontype 0x83
kernel /boot/vmlinuz-2.6.15-26-server root=/dev/hda1 ro quiet splash
 [Linux-bzImage, setup=0x1c00, size=0x16c98f]
**** tuto 5 sec pocka a pokracuje: ******
initrd /boot/initrd.img-2.6.15-26-server
 [Linux-initrd @ 0x1f94e000, 0x6a122f bytes]
savedefault
boot
**** restartuje okamzite, boot je vidiet cca na 0.5 sec ******

Takto sa to opakuje stale dokola.

--
S pozdravom,
 Jaro Samuhel                          mailto: Jaro_Samuhel@batman.sk

---
avast! Antivirus: Odchozi zprava cista.
Virova databaze (VPS): 000724-1, 16.03.2007
Testovano: 17.3.2007 10:17:15