Bezpecnosti rele a proximity sensor

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Březen 16 13:26:00 CET 2007

Bezpečnostním relé myslím např. tohle:

http://www.tesch.de/english/sicherheitsrelais/html/000024-5

Asi se bavíme o tom samém.

Utržený kabel znamená jako by čidlo bylo rozpojené (typ PNP, tři
dráty, plus, mínus a výstup spínaný k plusu) - tj. to je stav při
bezpečnostní funkci. Druhá věc je zkrat na kabelu - tam to není to
samé u koncáku jako u senzoru.

Relé se dá zapojit jako dvoukanálové nebo jednokanálové, pak to má
různou kategorii bezpečnosti, pokud se zapojí jednokanálově s
obyčejným koncovým spínačem (tj. beznapěťový kontakt, dva dráty) má to
kategorii 2, jestli se nemýlím. Ale nenašel jsem nikde, jaká kategorie
by to byla s jedním proximity sensorem. Pokud by to byla vůbec nějaká.
Našel jsem jen příklad z optickou závorou, ale tam je to zrovna
dvoukanálově (obrázek vlevo nahoře):

http://www.tesch.de/english/sicherheitsrelais/html/000024-2

P.K.