Ladička na gitaru

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Březen 15 13:32:29 CET 2007

Ne jestli vám můžu poradit, tak zkuste raději ladičku komerční z bararu,
třeba v Brně jsem viděl cca za 250. Není snadné udělat skutečně dobrou
ladičku, která ukazuje spolehlivě to co člověk slyší. Ale zase na druhou
stranu ty jednoduché ladičky taky nemusí být ideální. Jde o to že tón má
nějaký frekvenční skluz a člověk určuje kmitočet jen nějakou dobu po znění
signálu.

Nejpelší ladička co jsem viděl, byla krystalem řízený oscilátor, co pípal na
440 Hz a člověk kytaru naladil uchem. Stejně jsou tam pražce nasekané více
či méně křivě/nepravidelně, tak v podstatě nejlepší naladění je takové,
které hraje při právě hrané tónině nejlépe.

----- Original Message -----
From: "Peter Berec" <p.berec@bonum.sk>

Má prosím niekto skúsenosti so stavbou ladičky na tomto odkaze:
http://www.myplace.nu/avr/gtuner/ ?
Prípadne vie niekto poradiť fungujúcu konštrukciu (AVR je ideálne)?
Viem že sa dajú za lacný peniaz kúpiť, ale chcel by som to ako námet na
stavbu pre syna z didaktických dôvodov.

Ďakujem a prajem príjemný deň

Peter