udrzi se data v RAM po vypnuti PC?

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Čtvrtek Březen 15 01:06:54 CET 2007

Kedysi davno som si robil teply restart DidaktikaM. T.j. prepisal som
kod v EPROM tak, ze na istu kombinaciu klaves po resete som si zavesil
vlastnu rutinu, ktora urobila to, co sa po resete patri, okrem
vymazania RAM. Kto hraval a chcel "hackovat" hry, pochopi :-)

Na moje sklamanie sa data v RAM poskodili a vzdy nahodne inac. Potom mi
doslo, ze Didaktik pouziva DRAM (D!) refreshovanu priamo Z80-tkou. Teda
pocas resetu procesora refresh nema ako fungovat. Zaujimave bolo
sledovat, kolko dat sa poskodi pocas "rychleho rucneho" resetu, kolko
pocas cca 1/2s resetu, atd... Po cca 2s bez refreshu neostalo v DRAM
uplne nic (aj tak dost dlha doba).

No, a potom som si urobil MKO na reset a bolo poriesene. Dobu pulzu si
uz nepamatam, ale bolo to viac ako treba Z80-tke na reset a menej ako
bola refresh perioda DRAM.

miro

--- Danhard <danhard@volny.cz> wrote:

> Chcete rict, ze pocitac prejde do specialniho standby modu.
> Vypnutej pocitac je u me jen ten, co jsem mu vytahl snuru zew zasuvky
> :o)
> A ten v RAMce smysluplna data neudrzi.
> Danhard

TV dinner still cooling?
Check out "Tonight's Picks" on Yahoo! TV.
http://tv.yahoo.com/