Dvě otázky o měřáčcích

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Březen 14 22:25:20 CET 2007

K tomu jen dodám, že se používá nějaká indukce do toho hromosvodového
lana a neměří se jen čistý odpor, ale impedance ( která je neméně
důležitá - co je platné, že bude zemní odpor 1 ohm, když bude na konci
lana indukčnost 1H :-)
V jistých případech pak připojení dalšího ( mizerného ) zemniče může
způsobit větší impedanci.  (  paralelně k indukčnosti připojena kapacita )
Nejlépe je zemniče před příchodem revizáka zalejt vodou nebo po****t  a
je to v  "suchu".