Operační zesilovač

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Neděle Březen 11 11:27:42 CET 2007

Peknou nedeli,

> chtěl bych se nechat poučit, jaký je rozdíl mezi kompenzovaným a
> dekompenzovaným operačním zesilovačem? Mohu poprosit o radu?

kompenzovany operacni zesilovac ma upravenou frekvencni
charakteristiku, aby neoperoval nekde, kde nema (nekmital na vysokych
frekvencich). Nekompenzovany toto nechava na uzivateli, takze ma
vyvedene navic nektere vyvody, kam se da zapojit maly (desitky pF)
kondenzator o velikosti dle potreby.

Vyhoda kompenzovaneho je, ze neni treba pridavat ten kondenzator,
vyhoda nekompenzovaneho je, ze z neho muze pravy borec vymacknout co
se da.

ZdraviM.P.