RE: elektrotechnicke skolstvi -- TOP TEN THINGS ENGINEERING SCHOOL DIDN'T TEACH YOU

Ales Martinik amartinik@atlas.cz
Středa Březen 7 18:27:40 CET 2007

TOP TEN THINGS ENGINEERING SCHOOL DIDN'T TEACH YOU

  10. There are at least 10 types of capacitors.
   9. Theory tells you how a circuit works, not why it does not work.
   8. Not everything works according to the specs in the databook.
   7. Anything practical you learn will be obsolete before you use it,
      except the complex math, which you will never use.
   6. Always try to fix the hardware with software.
   5. Engineering is like having an 8 a.m. class and a late afternoon
      lab every day for the rest of your life.
   4. Overtime pay? What overtime pay?
   3. Managers, not engineers, rule the world.
   2. If you like junk food, caffeine and all-nighters, go into software.
   1. Dilbert is not a comic strip, it's a documentary.

Jeste peknejsi den a hodne zivotniho optimismu preje Ales M.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Marek Peca
Sent: Wednesday, March 07, 2007 9:18 AM
To: HW-news
Subject: OT: elektrotechnicke skolstvi -- odbocka [Re: Analog devices
seminar]

Zdravim,

> ano, ale tie zaklady ktore sa ucia v skole su ako keby vysvetlovali
> konstrukciu telefonneho rele. Nasledne ze v telefonnych ustredniach sa
> pouzivaju prepinacie rele ale uz sme videli aj krokove volice, ktore
> maju 10 kontaktov. Asi tolko sa uci o AD/DA prevodnikoch. Minimalne na
> univerzite kde som studoval ja. Ziadne technologie a koncepty ktore sa
> pouzivaju povedzme poslednych 15 rokov. To ma sere.

musim se zastat sveho soucasneho FEL CVUT. Ucime se tu (nebo alespon ve
starych studijnich planech) _predevsim_ poradne zaklady, ktere neprestanou
platit nikdy (ze je akcelerometr zavazi na pruzince je dulezite, jestli je
to MEMS nebo jablicko na ksande v krabici, to uz tak dulezite neni). Zaroven
nas ale uci, aspon ty katedry, o ktere jsem mel zajem (rizeni, teorie
obvodu, trochu i mereni), moderni veci a na modernich pristrojich.

Z meho oboru (rizeni, signaly, robotika) se uci veci tak moderni, ze jejich
zavadeni do praxe casto teprve zacina.

Se skolou jsem spokojen, tezko bych si vymyslel, co s ohledem na aktualnost
techologii a technik zlepsit.

Pekny den preje Marek P.