OT: Seznamovani se s linuxem

CNCnet.info cncnet.info@gmail.com
Středa Březen 7 17:23:13 CET 2007

Koukam, ze jsem zpusobil lavinu prispevku, ale na druhou stranu se ozval
presne wek na ktereho jsem trochu myslel kdyz jsem to psal. :-))

Je par veci k tomu co zde zaznelo kdyz jsem to vsechno cetl...

co se tyka toho PC na kterem ten linux jedu tak ma prehistoricky 4GB
disk tusim Samsung ktery po instalaci DB a webu je zaplnen tusim z
poloviny. K ty masine neni pripojeny ted zadny monitor - byl jen na
prvni instalci nez jsem nastartil a nainstaloval OpenSSH a mohl se na
nej cvaknout z oken - k PCcku vede jen sit, napjeni a klabosnice protoze
rve BIOS pri startu

linku mam 1024/256kbps a zacinal jsem na lince 64/48kbps a i na ni jsem
upgradoval Win Server coz je vyrazne vic dat nez kolik si dotahal ten
linuxovy servrik pocitam ze pres to apt-get se mohlo postahovat cca
100MB programu
nicmene bez toho pevneho pripojeni (treba i pomaleho) to vidim spatne -
neni to ono tak aby to cloveka bavilo

znovu pisu zadne KDE nebo GNOME - jen cisty linux a konsoli - idealni je
si rozjet ten LAMP aby to cloveka nutilo neco na tom delat - samotnej
linux s konsoli je nuda - pak uz to prijde samo - potrebujete si neco
nasdilet - zacnete konfigurovat SAMBU - ejhle nesedi vam cas tak
nastavite ntpdate - potrebujete prevest neco z 1250 do UTF-8 sup
nainstaluji cstocs - potrebuji FTP no tak nainstaluji dalsi balik -
vetsina techto softu se nainstaluje a potrebuje jeste dokonfugurovat
takze pres MC to zedtitujete a restartnete a hned vyzkousite

to jak se prijde na to jaky balik nainstalovat nijak neresim - potrebuji
konvertor na cestinu? dam do googla dotaz a zjistim ze je treba vhodny
balik cstocs - napisu: sudo apt-get install cstocs zepta se me to na
root heslo nacte to baliky z netu a uz se to instaluje - opravdu jsem
nezazil ze by nastal za poslednich 14 dni nejaky problem s necim co by
se nechtelo naistalovat

jinak uz jsem v 34 letech tak zblblej vsim moznym za tech 17 let, ze se
mi plete paty pres devaty a tak mam jak debil papir kde mam vypsano jak
se zrestartuje apache, mysql, samba a ja uz nevim co vsechno protoze si
to proste nepomatuji, ale na druhou stranu uz zacinam chapat kde hledat
konfiguraky, kde data a kde programy atd.

jak jsem psal nechci aby se tu rozpoutal flame co je lepsi - snahou bylo
to jak se k tomu dostat a pritom si to neznechutit - kdo je zde dlouho
tak vi, ze jsem s linuxem se pokousel zacit uz nekolikrat a pokazde to
dopadlo mizerne - stejne tak vim ze na desktopu si necham stale wokna,
neobejdu se bez nich - mam ale alespon dobry pocit, ze vim ja ten
zatrolenej linux funguje tam vespod pod tema Xkama a nepripadam si jak
blbecek kdyz se o tom nekdo zacne bavit - samozrejme si nedelam iluze o
tom co umim - drapek se ale chytitl a pokud to budu mit na webovym
serveru tak to proste musim udrzet pri zivote a to me snad donuti pokracovat

jinak pro wek - nedelej si iluze ze mam casu mraky a ze nad tim sedim
cele dny - jsem rad kdyz urvu sem tam nejakou hodinku tesne pred pulnoci ;-)

--
RadekCX - http://www.cncnet.info