OT: disk cache v XP

Stribrnak email@europeum.cz
Středa Březen 7 17:21:10 CET 2007

Co tohle nepomohlo by ?

Zrychlení pomalého systémového disku
Hlemýždí tempo teprve zpola zaplněného systémového disku leze na nervy - a
nezlepší
se to ani jeho defragmentací. Velice byste proto uvítali nějaké elegantní
řešení.

Tip: Čím více je pevný disk zaplněn, tím více Windows XP "roztrušují"
(fragmentují) soubory
po celém disku, což pak činnost PC brzdí. Skoro všechny soubory můžete
defragmentačním
nástrojem v XP snadno optimalizovat pro rychlý přístup - nikoli však
odkládací
(stránkovací, "swapovací") soubor (Pagefile) a registrační databanku neboli
systémový registr (Registry). Důvodem je skutečnost, že během provozu
nemohou Windows
k těmto otevřeným souborům přistupovat.

Pagefile i Registry se však dají optimalizovat pro rychlý přístup
nástrojem "PageDefrag" - do libovolného adresáře si jej můžete bezplatně
stáhnout ze stránky:
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/FileAndDisk/PageDefrag.mspx
Po rozbalení souboru spusťte program "pagedfrg.exe" a aktivujte volbu
Defragment
at next boot. Při příštím bootování se nástroj "vklíní" do zaváděcího proce-
su a ještě před startem operačního systému systémové soubory defragmentuje.
Teprve potom
se spustí Windows a pevný disk pak pracuje v obvyklém, svižném tempu.

Cestmir