OT: Seznamovani se s linuxem

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Středa Březen 7 09:30:44 CET 2007

To je ale pěkné, jak to všechno funguje...

Když se řekne Linux tak si vždycky vzpomenu jak jsme do firmy kupovali
NAS. Mělo to mít spoustu terabytů, mělo to být distribuované na více
serverech v různých budovách abychom neměli výpadek ani kdyby nám do
jednoho baráku narazilo letadlo atd. Dodavatel nás mírně tlačil do
Linuxu, prý je to ve všech parametrech lepší než Windows Storage
Server a navíc zadarmo, za všechno prý ručí. Po rozběhnutí se ukázalo,
že se ale musí ještě kousek doprogramovat, že tohle chybí, tamhleto
není vyzkoušené pro RAID, k tomuhle že se nedá nikde sehnat driver,
při dosažení tří miliónů souborů to přestalo replikovat a nebylo koho
hnát k odpovědnosti... Nakonec jsme po roce snažení kdy to pořád bylo
"už skoro dobré" sklapli uši a pokorně koupili ten Storage Server. Od
té doby považuju holedbání linuxáků za poněkud nadsazené a asi ještě
dlouho mi to nikdo nevymluví.

Aleš Procháska