OPA445 - prosím o pomoc

Halen halen@seznam.cz
Úterý Březen 6 15:32:16 CET 2007

Je to zdroj uvedený zde:

http://www.electronics-lab.com/projects/power/003/index.html
a zde
http://www.hw.cz/Teorie-a-praxe/Konstrukce/ART1438-Napajeci-zdroj-0-30V-s-regulovatelnym-proudem-2mA--3A.html

Zdroj s LM723  stavět nechci, má problémy  se stabilitou při nízkých
proudech.

Konstrukce na HW má oproti originálu chybu, trimr pro nastavení 0V na
výstupu má být zapojen mezi vývody 1 a 5 a ne mezi 1 a 8. Autora jsem už
kontaktoval, snad to opraví.

Dle diskuze pod projektem jsem upravil hodnoty součástek, jiný
transformátor a operační zesilovače se musí použít OPA445. Důvodem
použití 30V trafa je možnost 0-30V při zatížení 3A. OPA445 se musí
použít z důvodu záporného napětí -5.6V pro napájení OZ, celkové napětí
dosahuje až 45V a TL081 který je původně doporučován má maximální
napájení 36V. S úpravou a s OPA445 jsem schopný dosáhnout proudu až 3.6A
napětí 0-30V

Honza J.