Odber trafa naprazdno

Danhard danhard@volny.cz
Sobota Březen 3 10:14:18 CET 2007

Tyhle male sinusove vykony merte radsi normalnim merakem U,I a na osciloskopu si odmerte fazi.
I kdyz bude proud zkresleny sycenim, dojdete k presnejsim vysledkum.
Taky je moznost tu jalovinu odkompenzovat kondem na minimalni proud, to je pak pomerne presne cinna slozka.
Danhard
*******

Zvonková trafa Bonega na DIN lištu znám, napájím s nimi některé regulátory
TČ a servopohony směšovacích ventilů (24V). Udávají sice příkon naprázdno
3,4W a proud 16mA, ale nezdá se mi to. Měřil jsem to a měřáček od Conrada
ukazuje 0 (je otázka zda ještě vůbec měří...) Při napětí sítě 220 V to
skutečně bere naprázdno těch 16mA. Když to vynásobíme,  máme 0,016x220=3,5
VA. Takže jde o VA a ne W. Nicméně i krabička trafa je po delší době v
uzavřeném rozvaděči i při chodu naprázdno vlažná, takže to nějaký odhadem
1W, ale spíš méně, bude.
AZE