LED multiplex

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Březen 2 16:08:19 CET 2007

Mno, neviem preco by to malo byt "samozrejme" ze to bude "smd ledka
tribarevna". Mno ale predpokladajme, ze na to su dovody.

Inak este stale mi nie je jasne co presne je tisic a co pattisic, takze
predpokladam ze v kazdych 7x7mm^2 su 3 ledky, dobre? To mi vychadza cca
3x20.000 LED na meter stvorcovy. Ak budem konzervativny, a ratam 2V/10mA
na LED, tak pri 1/3 plneho jasu mam 4kW. To nie je ziadna sranda
uchladit ani unapajat; a to hovorime len o samotnych LED (OK boli tam
nejake zjednodusenia, takze je to plusminus nejaky ten kilowatt, ale rad
sedi). A o trvalom plnom jase ani nehovorim.

Tie prudove zdroje zozeru v rade tolko isto (mozete optimisticky
predpokladat, ze bude na nich o nieco mensi ubytok nez 2V, ale to nie je
celkom jednoduche dosiahnut; pod 1V sa dostanete velmi tazko). A pri
velkych celkovych prudoch vam zacne kurit este aj samotny plosak... A
este sme sa nebavili o kureni zdrojov, ktore predpokladam ze z
montaznych dovodov chcete dat do tej istej krabice ako samotny displej...

Mno a toto je len jeden z mnohych nadhernych problemov, ktore skryva
takto navrhnuty displej. Tak preco docerta si prirabat problem este aj s
multiplexom?

wek

PS. Jeden ten panel vo Vegas sa dal pozriet tak trocha aj zozadu. Bol
vyskladany z uplne samostatnych "stvorcov" asi tak 50x50cm (mozno 2'x2'
:-) ), na _kazdom_ stvorci bol zozadu masivny rebrovany chladic, zo dva
ventilatory, a _kazdy_ stvorec mal samostatny privod napajania (ocividne
110V alebo podobne); cely panel mal tri trojfazove silove zbernice.
O ano, toto rozhodne nebol low-cost, a to ani tym ako vyzeral... V tme
pohlad priamo zdola (asi 3-4m) _bolel_ ... Samozrejme na tom islo uplne
normalne (presnejsie, sirokouhlejsie nez sirokouhle, mozno tak 3:1)
video v plnej rychlosti, ani naznak seknutia, ani naznak zlych farieb,
vypalenych bodov, proste cista dokonalost... Aha, a ako bonus, este cely
ten panel JAZDIL na kolajniciach tam a spat asi zo 10 metrov... :-)