Elektromobil

Richard Balogh balogh@elf.stuba.sk
Pátek Březen 2 14:50:48 CET 2007


V takychto aplikaciach sa nepouzivaju celkom bezne baterky, ale aj taketo exoticke
riesenia:

     http://www.betard.co.uk/

Zaujimave je, ze maju pracovnu teplotu cca 250 stupnov :), preto sa dodavaju
a aj montuju zabalene v "termoske". Obssahuju aj dost zlozitu monitorovaciu a
riadiacu elektroniku. Uvedomte si, ze nejde len o to nahradit nadrz baterkou,
ale ze ta baterka musi prejst celym schvalovanim, nesmie byt nebezpecna pri
naraze, pri poziari a pod. Na horeuvedenej stranke su aj pekne zabery z crashtestov.
S bezpecnostou suvisi aj fakt, ze baterky maju pomerne vysoke napatie a kedze je
to pekne tvrdy zdroj, pripadny kontakt so zivymi castami by posadka nemusela prezit.
Dalsim dolezitym faktorom je nabijanie, musite pouzit velke prudy, lebo kto by cakal
24 hodin na nabitie :)
Podstatny je aj teplotny rozsah, bezne auta sa pouzivaju od -30 do +40 (asi aj viac)
a kapacita by sa nemala vyznamnejsie menit.

Richard Balogh






Petr Klusek wrote:
> ja si myslím, že hlavně proto, že mají malou omezenou životnost normalní 
> Li Ion 2 roky pokud se nemylím
> 
>> Proc se nepouziva Li-Ion? Vlastnosti by mely mit snad idealni... Nevim
>> jak pocet cyklu, ale ostatni na to asi nebudou o moc lip, ne?
>>
>> -----Original Message-----
>> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
>> Behalf Of Vlada Andel
>> Sent: Thursday, March 01, 2007 9:19 PM
>> To: HW-news
>> Subject: Re: Elektromobil
>>
>>
>> Elektromobilama se zabývá pan Vegr www.elektromobil.wz.cz .
>> Mám dojem, že všichni používají ss motory. Regulace je jednodušší a
>> myslím 
>> že i životnost komutátorových motorů je dostatečná vzhledem k tomu,
>> kolik se 
>> toho s tím najezdí. Důležitá je volba baterek. Olověné trakční nebo 
>> alkalika. Olovo je menší, lehčí, levnější než alkalika, ale má menší 
>> životnost (5 let?), vybitou baterku může zničit mráz a v mrazu ani
>> nabitá 
>> nemá výkon. Alkalika jezdí v pohodě i v mrazu a životnost cca 10-20 let 
>> Elektromobil co měli ve Feraku v Raškovicích, měl baterky snad všude.
>> Při 
>> rychlosti 80 km/hod dojezd okolo 80 km.
>> Anděl
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list@list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>>  
>>
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> __________ Informacia od NOD32 2087 (20070301) __________
> 
> Tato sprava bola preverena antivirusovym systemom NOD32.
> http://www.eset.sk
> 
> 
> 


-- 
	Ing. Richard Balogh

	Katedra automatizacie a regulacie
	Fakulta elektrotechniky a informatiky STU
	Ilkovicova 3
	812 19 Bratislava

	mail: balogh@elf.stuba.sk
	tel.: 02 / 602 91 411



Další informace o konferenci Hw-list