LED multiplex

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Březen 2 10:21:16 CET 2007

Danhard wrote:
> Vzhledem k tomu, ze to byla odezva na nemultiplexni rizeni vetsiho poctu LEDek

> tak jsem nemyslel, ze v tom jazykove zabloudite.
> Omlouvam se, pouzil jsem intuitivni preklad terminu "discrete" a "multiplexed", ktery vetsina mych zakazniku pouzivaicich
> svahilstinu pri komunikaci o zpusobu rizeni displeje pouziva :o)

Mno, priznam sa, s tymto ponatim "discrete" som sa este nestretol co pri
mojom mladom veku je hadam odpustitelne; zato o to castejsie s
"non-multiplexed"... Taktiez mozno zohralo rolu ze ste hovorili o
"discrete driver" a nie "discretely driven"... ;-)

> Nemusi to byt low-cost, ale cena realizace hraje vzdycky roli.

Mno to urcite. Tak isto ako cena instalacie a najma udrzby. Nieco moze
zohrat aj trebars cena prislusnych schvalovaciek...

Tusim som uz pisal o tej nekonecnej variabilite moznych poziadaviek (a
to som opomenul tu hadam uplne zakladnu, indoor/outdoor) a samozrejme z
toho vyplynu aj konstrukcne obmedzenia ci rozhodnutie o vhodnosti ci
nevhodnosti toho alebo onoho pristupu...

> Dovedete si predstavit rozdil v cene pri cca 6qm

Mno prosim. Uz mame jedno zasadne obmedzenie. Toto vychadza na 1 cm
roztec, to je na RGB dost husty display. Napr. to co som spominal ze
visi oproti Tescu ma roztec asi tak odhadom okolo 4-5 cm (je tam 5
diskretnych LED na pixel plus strieska), to vela veci hned meni, ze?

> a pouziti nejake primitivni vyrobni technologe, treba dvouvrstvy tistak a letovani
> vlnou spodni plochy vcetne lepenych SMD s pripojenim pres nezbytny pocet komunikacnich vodicu a napajeni
> proti sofistikovane verzi s 8-mi vrstvym tistakem, tisici konektorovych propojenimi

Pisal som tu nieco o 8-vrstvovej DPS????

A ak uz mame spominat konkretne riesenia, viete si predstavit napr.
technologiu priamo bondovanych cipov (vratane LED)?

> a pripadnou dumyslnou kabelazi k ridici jednotce
> s 11k integrovanych budicu pro "individualne budenie" ???

Mno, neviem co presne myslite "dumyslnou kabelazi k ridici jednotce", to
riadenie ma zase takmer nekonecne mnozstvo moznosti riesenia...

Nie je mi presne jasne co touto polemikou sledujete. Vazim si Vase
skusenosti a neverim, ze by ste si nedokazali predstavit alebo prijat ci
zvazit klady a zapory roznych alternativnych rieseni jedneho problemu,
najma ak mozu byt nan kladene tak roznorode poziadavky...

wek

PS. Boli ste niekedy v Mekke velkych bodovych displayov, Las Vegas?