RE: Kartotéka

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Středa Červen 27 17:44:30 CEST 2007

Puvodne jsem nechtel reagovat, ale slovni spojeni "nebohy doktor" me dojalo az k slzam :-).

Věcná část odpovědi.
Programy nejsou až tak triviální jak se může na první pohled zdát, vzhledem k často se měnícím vyhláškám, nařízením a číselníkům je nějaká forma subskripce nutností. Na trhu jsou i programy za rozumné peníze (10000/licence, roční subs. 2000/rok) a to včetně zaškolení obsluhy a to je v případě MUDr. někdy fakt o nervy.

>Ja jsem mel pocit, ze co se tyce programu pro zdravotnictvi (tedy i evidence pacientu) plati nejake zvlastni vyhlasky
V podstatě ne jde jen o pomocnou evidenci a nelze se na ni vymlouvat pokud pacientovy náhodou vymění kloub na té zdravé noze :-)

Úvaha na téma naše zdravotnictví.

200.000.000.000,- to je částka kterou my ročně narveme do zdravotnictví, co za to dostáváme

- pokud budeme hospitalizováni máme šanci 1:10,že nás v nemocnici poškodí někdo z personálu nemocnice (jinak řečeno každý 10 pacient je v nemocnici poškozen chybným rozhodnutím personálu)
- většina lékařů předepisuje medikamenty na základě vědomého nebo nevědomého lobbingu farmaceutických firem. Formy jsou různé od firemních propisek pro pár nejnaivnějších, přes pozornosti pro ordinace ve formě notebooku za 50k Kč, kongresovou turistiku až přes naprosto hyenistické praktiky v onkologii, kde o "léku" rozhodne aktuální potřeba otestovat nebo vyskladnit nějaké svinstvo (týdenní "léčba" může klidně vyjít na tolik co nové auto) . U některých lékařů je znechuceni z kongresové turistiky již tak velké, že berou na cesty do Venezuely známé, protože rodinní příslušnící již odmítají jezdit, zase někam za oceán.
Na výše popsané formy úplatků v ČR farmaceutické firmy vynakládají ročně 3.000.000.000,- Kč
- Stomatologie 70% českých stomatologu neumí správně aplikovat amalgamové plomby, důsledkem jsou sekundární kazy, 80% českých stomatologů nepovažuj extrakci zubu za nic mimořádného a podle některých odghadů je až 50% extrakcí zbytečných nebo předčasných.
- Můj nedávný rozhovor s MUDr. v jedné nejmenované okresní nemocnici. Dokrore pacienti vam tu umiraji hlady, protože když sestra paní přinese, 80lete paní bez zubů, v 18.00 k večeři řízek a v 18:10 ho odnese se slovy paní Mráčková vy nejíte tak to nebude tim, že by Mráčková nechtěla ,ale prostě neměla šanci. (Nechávám stranou skutečnost, že bych z toho řízku asi onemocněl i já a to jsem celkem zdravý). Pán MUDr. mi dotčeně odpověděl, že sestry mají 15 hrubého a co bych chtěl , to je jako mají za ty prachy krmit? Chvili jsem váhal zda z něj neudělat pacienta na úrazovce, ať si to vyzkouší, až bude mít sešitou hubu a přinesou mu řízek, podobné mínění jako o našem zdravotnictví mám i o našem soudnictví (nejvíc soudců na světě a nejdelší čekací lhůty) tak jsem se raději šel projít na hřbitov.
Včera jsem jednoho soudruha doktora slyšel mohutně brojit proti reformám ve zdravotnictví, tak trochu ho znám on i jeho paní jsou řadový lékaři, bydlí ve vile za 10M, děti půjdou po prázdninách na VS tak jim zaplatili cestu kolem světa, aby viděli svět. Na schůzi však povídali cosi o tom, že půjdou o žebrácké holi a nemají ani na dezinfekci :-)