18F452 TMR1

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Červen 27 09:27:13 CEST 2007

aHOJ,

> Zdravim, mam tu takovy zajimavy problem. Pouzivam 18F452 taktovany na 4
> MHz krystalu a kdyz neni treba, prechazi do sleep modu. Zaroven bezi
> asynchronne TMR1 oscilator taktovany 32,768 kHz, ktery ten PIC budi 1x za
> 10 sekund a obsluhuje RTC. Problem je, ze pokud uP spi, je vse ok.
> Jakmile se vzbudi a zacne byt v chodu hlavni 4 MHz oscilator, zacne mi to
> strhavat ten TMR1 oscilator na vyssi frekvenci. Takze preruseni jiz neni
> po 10 sekundach, ale treba po 6. Je to 100% oscilatorem, kdyz pripojim
> zvenka na TMR1 externi osc. (hradlo) taktovany tou samou frekvenci, tak
> [...]

V akom puzdre to mas a ako mas riesene rozlozenie suciastok na PCB? Problem
vidim v tom, ze na OSC2 je "digitalny" signal a T1OSI je "analogovy" a
vysokoimpedancny, takze sa to tam naviaze kapacitnou vazbou. Ak to mas v DIP
tak tam skus pretiahnut medzi tymi dvoma pinmi dratikom zem, Aj ked
bondovanie cipu asi nezmenis, moze to trochu pomoct. Ja by som vyskusal
este, ci ti to robi aj pri zapnutom internom oscilatore 4MHz a skusil by
som, ci sa to prejavuje aj na inych typoch. PIC18 su pinovo kompatibilne s
PIC16, takze by som to skusil aj s nejakou 16F. Ale najlepsie by bolo pouzit
 osc a aktivnu sondu a pozriet, co na tom T1OSI naozaj je.

A.

Posielaj SMS cez ZoznamICQ zdarma!
http://icq.zoznam.sk/sms