Maly kviz na patek

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Červen 22 06:32:31 CEST 2007

Zdravím,
  před časem mi dal kolega kvízovou otázku. Přišel jsem sice na některé
zákonitosti, ale stále mi cosi unikalo. Tak uvidíme, jak budete úspěšní
vy :-).

Existuje celočíselná funkce F(n), kde n je prvkem množiny přirozených čísel.
Obdobné funkce by však bylo možno zkonstruovat pro jiné vstupní množiny -
čísla celá i desetinná. Hodnota funkce bude vždy náležet do množiny
přirozených čísel.

Pro některá čísla je funkce popsána následující tabulkou:

n      0   1   2   3   4   5   6   7   8   9  10  20  33  88  99 100 1000
F(n)   6   2   5   5   4   5   6   3   7   6   8  11  10  14  12  14   20

Cílem kvizu je slovní formulace, co vlastně ta funkce počítá :-).

Malá nápověda - konstruktéři hardware mají větší šanci na úspěch než
teoretičtí matematici :-).

  Kdo kvíz zná, nechť se prosím zdrží odpovědi, aby si mohli zapřemýšlet
ostatní :-).
             S pozdravem Pavel Troller