UPS - pokus s externí baterií

Pavel Krafcik hw@pjk.cz
Čtvrtek Červen 21 11:58:52 CEST 2007

Dobrý den,

od neděle jsem zkoušel UPS Back-UPS Pro 420 s externí autobaterií asi
tak 35Ah - stará, použitá. Chovalo se to divně, tak jsem pokus přerušil
- blíží se špatné počasí.

Po výměně baterie za externí se UPS rozhodla, že baterie je špatná a
rozsvítila kontrolku "vyměnit aku". To samé mi napsalo apcupsd. Přesto
UPS začala nabíjet baterii proudem 700mA. Problém byl v tom, že po
dosažení 40-42% kapacity a napětí 12.7V - měřeno prostředky UPS - se
přestalo nabíjet a kapacita i napětí šlo dolu.

Budu muset nějak otestovat ten akumulátor. Byl vyřazen z provozu pro
neschopnost nastartovat a rok ležel na polici. Třeba je chyba v něm.

Pavel Krafčík