Nízkošumové NF tranzistory ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Červen 17 13:40:18 CEST 2007

> Někdy se Ge používaly i v "kremikove ere" diky malemu ubytku 0,3V a nebo diky
> silne teplotni zavislosti v obvodech teplotni stabilizace.
> Je tedy potreba vedet proc to tam je a na zaklade toho tu nahradu vybirat.
>
> Zauvazoval bych jestli ma smysl ten zesilovac vubec rekonstruovat. Mozna by mu
> uz v popelnici bylo lip.
>
> Jakub

Zdravím,
  vskutku skvělá odpověď :-).
  Ne, ten zesilovač vyhodit nehodlám. Konec má elektronkový a já mám ten zvuk
prostě rád, žádný SID, žádný TIM, vysoká přebuditelnost, odolnost proti
přetížení, žádný šum...
  Ten Ge tranzistor tam rozhodně není kvůli kompenzaci ani kvůli nízkému Ube.
Je to přímo vázaný dvoustupňový předzesilovač a korekční zesilovač. Napřed
jsem měl cukání ty tranzistory vyhodit úplně a dát tam ECC83 tak, jako to
má třeba stará dobrá Mono 50, ale když už je to ubastlené a i na to, co tam je,
to hraje "docela" dobře, vzal jsem je na milost s tím, že je prostě nahradím.
Celá krabice (mám 2, Music 70 a Music 130, mají v sobě stejné moduly) hraje
skvěle, vadí mi jen v odstupu, těch -75 dB je fakt málo, chci nejméně 20 dB
přidat. Elektronky už mají stejnosměrné a filtrované žhavení, to docela
pomohlo odstranit brum, tak teď je na řadě šum předzesilovačů :-).
  Inu, někdo rekonstruuje třeba auto-veterána, chápejte to tak, že já si
"tuním" zesilovač :-).
  Takže opakuji otázku - má zde někdo zkušenosti s tranzistory vhodnými právě
pro vstupní obvody NF zesilovače ?

       S pozdravem Pavel Troller