[OT] klimatizace do baraku

Martin Zaruba swz@volny.cz
Sobota Červen 16 05:29:38 CEST 2007

Ted pri tech vedrech jsem to zkusil. Je to pouzitelne. V baraku o objemu asi
800 m3 jsem po ctyrech hodinach chodu TC v rezimu chlazeni (ochlazovalo mi
to ale trochu i bojler TUV, byla to jen zkouska), kdy TC dle prutoku vody a
rozdilu teplot odebiralo asi 12 kW se voda v podlahovce z 25,2 stupnu (v
baraku bylo 27 az 28) ochladila na 16 stupnu. pak uz jsem to vypnul. Ze
zacatku to pochopitelne nebyl skoro znat, ale pak se podlaha ochladila a
teplota v mistnosti klesla (po tech 4 hodinach chodu) na 24 - 25. Hodinu po
vypnuti byla 23 - 24. Asi lepsi by bylo chladit jen do podlahy podkrovi, pro
prizemi by to vlastne byl strop, coz je pro chlazeni optimalni. Je ale
pravda, ze podlaha byla studena, chce to backory. I kdyz zase v tom vedru
cokoli studene je docela prijemne. Jen kocka nadavala proc ta podlaha tak
studi.
Odebralo to (dle samostatneho elektromeru) 4 x 5,6 kWh, tedy 22,4 kWh, stalo
to tedy cca 37,5 Kc.

Jinak chci udelat male TC voda-voda, (viz i muj prispevek "Vyuziti jimky na
destovou vodu"), ktere by slo take zapnout v rezimu podlahu (podkrovi)
chladi a do bojleru topi. Zatim si nejsem stale jisty potrebnym prikonem
kompresoru, myslim ze TC o prikonu okolo 300 W by pri teplote vstupniho
media 21 stupnu (aby ta podlaha nebyla zas tak studena) a vystupniho 50
stupnu mohlo mit chladici vykon cca 700 W a topny do bojleru 1000 W. Za den
trvaleho chodu by to odebralo z baraku 24 x 0,7 = 16,8 kWh, coz by pro
chlazeni melo stacit, do bojleru by to dodalo 24 kWh, takze by to ohralo z
20 na 50 stupnu 680 l vody coz je az moc. Provoz by stal denne 24 x 0,3 x
1,7 = 12,2 Kc. To neni myslim tak spatne.

Jen zatim vaham nad optimalnim chladivem. Bude to cele behat na vyssich
teplotach nez obvykle TC, tak mi R407c nepripada uplne nejlepsi. Jake
chladivo byste doporucili?

Martin Zaruba