multiplexer

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Červen 15 15:58:43 CEST 2007

Zdravim,

>     mam analogovy signal U1 = 0-10V,  pres OZ  udelam U2 = -U1  a
> potreboval  bych nejak (cca 5x /s binarnim signalem ) prepinat  U3 = U1
> a U3 = U2

> poradil by pls nekdo nejaky vhodny multiplexer ?
> pripadne existuje jednodussi reseni ?

tohle jsem v uplynulem roce resil asi 3x. Zel nepisete, na jake to ma
byt frekvenci. Predpokladam DC az jednotky MHz. Pak bych pouzil CMOS
multiplexery jako je 4053 a podobne. Ten ovsem nezbasti -10V na
vstupu, takze je treba udelat si umelou nulu nekde v pulce rozsahu a
pak to na vystupu operakem posunout.

Pokud neni treba zajistit stejnosmernou slozku, da se to resit i
mnohem jednoduseji, napr. diodovym kruhovym smesovacem.

Dalsi moznost je z diskretnich MOSFETu.

ZdraviM.P.