RLF/RRF na PIC16F628

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Středa Červen 13 21:25:30 CEST 2007

> Jde mi o to, že PIC naprosto ignoruje instrukci rotace, a to všechny
> varianty:
>
> rlf W
> rlf W,F
> rrf W
> rrf W,F
>
> a úplně stejně se chová gpsim.
>
> Prostě jako by tam vůbec nebyla.
>
> Nemá někdo ponětí, jak k tomu může docházet?

To je jednoduche - W neni registr (ve smyslu adresovatelneho registru -
file). Instrukce rrf/rlf pracuje s pametovym registrem. Protoze W je
definovane nasledujicim zpusobem:

W     EQU     H'0000'

(pro ucely urceni destinace - W=0 nebo F=1), ve skutecnosti provadite
rotaci na registru neprime adresace, ktery je na adrese 0 (pokud me teda
pamet neklame). Ulozte si hodnotu do nejakeho registru a pak udelejte
rlf reg, W. U PIC18 existuje take pametovy registr WREG, ale u PIC16
tahle moznost neni.

Lukas Grepl