Telefonni linka, jak nasimulovat utlum nebo delsi vzdalenost?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Červen 7 16:42:29 CEST 2007

> Telefonni linka, jak nasimulovat utlum nebo delsi vzdalenost?
> Chci zkusit trochu "prodlouzit" linku, co to udela s adsl (chci
> sledovat odsup S/N a dalsi parametry).
>
> Chciu se zeptat, staci mi na to nejaky rezistor na linku nebo
> spis trimr ci tak neco? :-) Vrazil sem tam 680 Ohm a linku to
> sice naslo ale uz to bylo na hrane, spojeni se ani neustavilo,
> chci se zeptat, jaka je tak aceptovatelna hodnota nebo jak tyto
> pokusy lepe priblizit realu :-D

Takovyhle pokusy jsou dost zcestny, kdyz uz utlum, tak pi-clankem z
odporu, aby byla zachovana jmenovita impedance vedeni 600Ohm.

Jinak si myslim, ze na stole se Vam budou dost blbe (= ne moc
realisticky) simulovat ruzne preslechy, impedancni nevyvazeni,
atd. Profici maj simulator telefonni linky, pracoval jsem s dvouma
ruznejma, jedno byl nejakej moderni bazmecht kterej nic moc neumel,
druha byla nejaka 19" krabice od Tesly starobou zavanejici a tam
nejake moznosti byly, ovsem zda je to pouzitelne i k zamernemu kazeni
linky, to nevim.

MP