ATX zdroj

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Čtvrtek Červen 7 09:21:52 CEST 2007

--- Sula Milos <sula@rps.cz> wrote:

> Jinak zdroje jsou nove - kazdy od jine firmy s jinym vykonem.
> Nemuze to byt treba zpusobeno indukcni zatezi z tech vetraku, zeby to
> neco
> indukovalo a napetovy sensor to spatne vyhodnotil ? Nebo tim ze to
> mam vse
> zapojeno na konektorech pro HDD/CD...

"Tradicne" zdroje mali jednotlive vetvy vsetkych kablov zapojene do
spolocnych bodov. Sucasne zdroje maju aj druhu 12V vetvu, ale mam za
to, ze je vyvedena len na 4-pinovy "kockaty" konektor (2x zem, 2x 12V)
do zakladnej dosky.

Tiez byvalo dobrym zvykom, ze zdroje maju odporovu minimalnu zataz na
kazdej vetve, t.j. zdroj sa spustil aj bez pripojenej externej zataze
(len pre uplne prve zdroje, snad este AT, nie vzdy platilo, ze maju
interne zataze). Tu moze byt otazka, ako je to v novych zdrojoch. Ak sa
rozhodli setrit prikon premeneny na teplo na internych odporoch, tak je
mozne, ze tieto predzataze nepouzivaju. Potom by mohol nastat pripad,
ze ak zatazite jednu vetvu viac (u vas +12V), zdroj zvysi striedu a na
nezatazenych vetvach, z ktorych nevedie spatna vazba) stupne napatie,
co zas vyhodnotia ochrany a vypnu zdroj.
Ak nechcete zdroje rozoberat a patrat, asi najjednoduchsie bude skusit
zatazit VSETKY vetvy odpormi. Prud 200-300mA kazdou vetvou by mal
stacit.

miro

http://searchmarketing.yahoo.com/