Ztraty ve vodici,zahada?

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Středa Červen 6 21:42:57 CEST 2007

Ale nie, ja som sa takto sekol včera. On má dva droty paralelne, teda to
približne sedí.

                                           Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "jan.kuba" <jan.kuba@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, June 06, 2007 9:29 PM
Subject: Re: Ztraty ve vodici,zahada?

Tomáš Tomáš napsal(a):

>Potrebovali jsme napajet zarizeni na strese bez elektriny a tak jsme
vyuzili dva volne pary v neznackovem UTP kabelu CAT5e k napajeni.
>Delka kabelu cca 10m, prumer dratu  2 x 0.5mm, tj. 0,4mm2

Chybicka se vloudila =    prumer je 0,5mm  Obsah kruhu je  pí ( 3,14)  x
d ( průměr) tedy 0,196 mm2

Takze si prepocitejte i ten odpor....

>pri delce 20m mi vychazi odpor vodice cca 1Ohm.
>
>Napajeci napeti 12V jsme dole vyvedli z PC, odber napajeneho zarizeni je
cca <4W,  osazen step-down menic, pri 12V jsem nameril odper cca 300mA.
>Problem je, ze jakmile jsme zarizeni pripojili tak napeti kleslo na 3V,
jinak receno ztraty na vedeni byly 9V.
>Proverili jsme co slo, ale nejak mi to nejde do hlavy?
>
>ATX zdroj daval 12.1 V a lze ho povazovat za tvrdy zdroj
>Nemeli jsme sebou merak schopny nemrit tak male odpory, ale vsechny 4
vodice jsme "propiskli", zkontrolovali a proletovali spoje, vse bylo OK