Re: Vkládání konstant

Dipl.-Ing. Michal Kováčik kovacik@toolsquare.com
Středa Červen 6 11:03:34 CEST 2007

Bohuzial nepisete pre aky mikroprocesor, v akom prostredi a pod. Nasledovny
priklad je pre procesory Microchip (PIC18) a prostredie je MPLAB, kompilator
je od Microchipu free verzia mcc18. Ked chcem zapisat pole konstant do
pamate ROM, pise sa to vacsinou hned na zaciatku programu, ja to pisem hned
potom ako si vlozim kniznice, ktore potrebujem. Priklad ktory som uviedol
zapise do pola o velkosti 14 char znakov a s nazvom count pole konstant
"Michal Kovacik".

#include <p18f8720.h>

#pragma romdata const_table
rom char count[14]={"Michal Kovacik"};
#pragma romdata

to samozrejme nemusi fungovat pre ine mikroprocesory a ine vyvojove
prostredia, pripadne kompilatory.

S pozdravom Michal

Moje otázka směřuje na ty, kteří programují jednočipy v Cčku. Umím udělat
pole proměnných, které se mi samozřejmě ukládají do datové paměti. Jak ale
udělat pole konstant, aby se ukládaly do programové paměti. Zdůrazňuji, že
to musí být v Cčku.
Král