Ztraty ve vodici,zahada?

racek Jozef_Racek@tempest.sk
Středa Červen 6 00:07:19 CEST 2007

Napadli ma otazky:

1. len na overenie je to vodic, alebo licna? - ak licna, tak mozu byt
vodice izolovane a ak nie su na koncoch spajkovane, tak vyuzivany
prierez moze byt mensi.
- v povodnom prispevku je pisany  vodic
2. Ak je to krimpovane, tak preverit prechodove odpory ( hlavne RJ45
kablove, ktore su urcene na licny, ,ak su nakrimpovane na droty, tak
robia neplechu - kontakt je iba na hrotoch, ktore sa dotykaju
vodicov...ma to velke prechodove odpory a je to tepelne zaivsle a
dlhodobo nespolahlive)
3. Nejake "vylepsenie" v podobe znizenej vodivosti vodicov na znizenie
odrazov...?
Podla napr:
http://slo.hyperlinesystems.com/catalog/cable/iu2-c5e-s-cmr.shtml
je odpor vodica 94 ohm/km, teda pri zapojenom paralelne polovica - 47
R/km a teda na 20 m by to malo byt 0.94 R.
podla
http://slo.hyperlinesystems.com/catalog/cable/utp-c5e-s.shtml
je odpor vodica 9.38 R/100m
Tu je to rovnake, takze odpor by mal byt do 1 R, ak som dobre ratal v
taku skoru rannu hodinu.

4. Neurobi impedancia kabla rozkmitanie zdroja na vsupe, alebo zataze na
vystupe a merak potom ukazuje "haus-numera"?
Skusit to napajat z baterky na test, alebo skusit bloknut oba konce
kabla nejakou kombinaciou 10u || 100n || 4n7 alebo nieco podobne.
Pripadne prehadzat vodice ( jeden par +, druhy -, .... jeden vodic paru
+, druhy - )

A este jedna provokacia ( aj ked sa tu casto najde zdroj chyby ;-))) ) -
ak je to ethernet  -  su spravne zapojene pary ? ( niekedy su biele
vodice z parov horsie rozoznatelne - nie su vymene) ?
Pre 10M a 100M sa pouzivaju vyvody na konektore 1,2 ; 3,6 - obycajne je
to cerveny a zeleny par
modry byva 4,5 a hnedy 7,8.

Datovkari to vedia, silnoprudari to zapajaju zaradom, teda 1,2: 3,4:
5,6: 7,8
Aj LAN-ka 10Mbit v niektorych pripadoch aj pri zle zapojenych vodicoch
ciastocne chodi...!!!

Dodo