Jakou UPS

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Červen 4 22:00:42 CEST 2007

On Mon, 4 Jun 2007, Tomáš Tomáš wrote:

> Za mlada jsem chvili pracoval pro APC,USA a jednou jsem se ptal chlapka
> z vyvoje proc ty jejich vergly tak zerou a proc neresi dobijeni nejak
> lepe? Pokud jde o dobijeni tvrdil, ze primarni je ulozit do baterie
> maxinum energie, pri trvalem dobijeni je zivotnost baterie cca 3roky,
> pri "optimalizovanem" dobijeni nelze pocitat s vice nez 4roky

Mam od nich take symmetru 16kva a tam ty bateriove moduly vydrzely peknych
5let. Takze kdyz chteji tak umeji. Je to tedy trochu jina cenova kategorie.

> Ona jiz samotna myslenka UPS na 230V je tak trochu zvastni, z 12V
> vyrabime 230V abychom nasledne opet vyrobili 12V. Prumysl by se mel
> zamyslet a predevsim neco udelat se spotrebou toho co vyrabi,pak trochu
> zrevidovat mnozstvi napajecich napeti a pak uvest na trh zdroje, ktere
> by sli primo zalohovat 12V, pokud uvazite na jak male destice jsou 150W
> DC-DC pro VIA Epia a ze notebooky vystaci s 19V tak by to az takovy
> problem byt nemusel.

Spis by to chtelo aby nejaky vyrobce vyrabel zdroje s napajecim napetim
48V= a UPSky ktere by obsahovaly sadu baterii, 48V vystup a dobijeci a
signalizacni logiku. Kdyby sada UPS+zdroj stala stejne jako UPS mohlo
by se to ujmout. Je to vlastne online reseni s vysokou ucinnosti.
Technicky je to dokonce jednodussi nez klasicke reseni.