Jakou UPS

Vladimir Nerud newlad@centrum.cz
Pondělí Červen 4 20:41:34 CEST 2007

No tak jsem poměřil to co mám doma. V PC je: Core2 duo E6400, 2×512 RAMky,
7300GT grafika, 1 hard, 1 DVD, TV tuner etc.drobnosti. Monitor CTX 17" Sony
Trinitron.
UPS je APC Back-UPS CS 350.
Celkový odběr cca      195W
Standby                          18W
Jen s PC bez monitoru 13W
Samotná UPS        cca  7W
APC PowerChute mi ukazuje cca 170W a odhadovaná výdrž baterie cca 11 minut.
Vím, že by to chtělo UPS o něco výkonnější, ale i tahle (v provozu něco přes
rok) mi hóóódně pomohla. A zatím bez nejmenších problémů.
Vladimír

Souhlasím, když už UPS (já jsem je zrušil), tak ne APC, mají trvalý příkon
vyšší než LCD monitor....
AZE

S APC je ale problém se životností baterií. Mají totiž nabíjení blbě udělané
takže neustále dobíjí i plně nabité baterie značně vysokým proudem. Typicky
do 2, maximálně 3 let dojde k nafouknutí a mechanickému roztržení baterie.
Všechny APC UPS, kde mi došly baterie je měly roztržené. Jedna se při tom
ohřála tak, že se roztekly plasty. K požáru naštěstí nedošlo. Bez
zajímavosti není ani proud, který UPS žere naprázdno. Myslím, že směle
konkuruje slabší ledničce.