Jakou UPS

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Pondělí Červen 4 16:54:17 CEST 2007

S APC je ale problém se životností baterií. Mají totiž nabíjení blbě udělané takže neustále dobíjí i plně nabité baterie značně vysokým proudem. Typicky do 2, maximálně 3 let dojde k nafouknutí a mechanickému roztržení baterie. Všechny APC UPS, kde mi došly baterie je měly roztržené. Jedna se při tom ohřála tak, že se roztekly plasty. K požáru naštěstí nedošlo. Bez zajímavosti není ani proud, který UPS žere naprázdno. Myslím, že směle konkuruje slabší ledničce.
Nedávno tu o tom běžela debata.
Jinak mi nová APC Back 700 vydržela napájet lepší PC skoro 1/2 hodiny. Bohužel baterie velmi rychle ztrácejí kondici z výše uvedených důvodů.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Tomáš Koželuh
Sent: Monday, June 04, 2007 4:02 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Jakou UPS

Ze zkušenosti bych doporučil APC (pro doma stačí řada BackUPS, případně lepší, ale daleko dražší SmartUPS). Pro takovýto PC je minimum 350VA, ale raději bych bral něco okolo 500VA-750VA. PC pak vydrží minimálně 15 minut provozu, ale spíš dýl. Laserový tiskárny se k obyčejným UPS vůbec nedají zapojit, UPS mají obvykle pro tiskárny jenom chráněnou zásuvku, jejich odběr je okolo 1kW, u inkoustových nevím. Rozhodně zapojení tiskárny do UPS může znamenat velice rychlé přetížení. Já mám na APC BackUPS 350VA sestavu Athlon X2 4800+, 2GB ram, GF 7900GS, 2x HDD, DVD RW a SB  X-Fi + 22" LCD a k tomu dva routery (donedávna ještě JetDirect + switch) a jede to bez problémů, ale věřím, že to zatížení je tak tak a nic moc dalšího by to neutáhlo... Cena u těch BackUPS 500VA se pohybuje okolo 2.500Kč i s daní.

--
Čest práci a rukám klid!

BY: Mr. Death