Re: Poškození obsahu Cmos paměti

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Pondělí Červen 4 16:28:55 CEST 2007

Ahoj Sašo,
tipuji na zdroj. Do alespoň zkusmé výměny nerestartuj a nesnaž se stroj
nahodit. Jen to ublíží základní desce a dalšímu.
450W neznamená, že neodejde.
Jindra Polívka

Hezký den,

    dneska se mi stalo, že po rozběhu DVD mechaniky zkolaboval počítač.
Pak ještě dokázal naběhnout ale po dalším rozběhu opět zkolaboval a
tentokráte již nenaběhl, dokonce se zasekl hnedka při načítání prvních
obrazovek po startu. Skončil před testem pamětí a zůstal viset. Šlo jej
akorát vypnout. Po znovupsuštění se situace opakovala a nedalo to pokoj
dokud jsem neresetovala CMOS paměť na základní desce. Již několik dní
jsem si všímala že se počítač nechce vypnout nebo uspat, restartovat
však šel bez potíží.

    Napadá někoho čím by to mohlo být způsobené? Je možné že větší odběr
dlouho nepoužívané mechaniky poškodí obsah CMOS a nebo je to jen schoda
náhod? Zdroj je 450W (tedy jestli si to dobře pamatuju, je to skříň
BigTower se šesti šachtami pro mechaniky).

    Předem moc děkuji za postrčení směrem, na co si dát příště pozor.

Saša K. Svobodová

          web: http://www.sasa.monty.cz

          ICQ:  260 344 186