tlmenie vibracii

Kalin.Oleg Kalin.Oleg@seznam.cz
Úterý Červenec 31 09:09:11 CEST 2007

fotografia by sa nenasla?
na hlukove a vibracne odrusenie strojov dodavame tzv. "tazku foliu" s
hrubkou 2,3, alebo 4mm, vyrobenu na baze kaucuku.
nalepuje sa to na plechove kryty strojov.
hluku vychadzajucemu od stroja to zamedzuje celkom vyrazne, vibracie
vychadzajuce od konstrukcie sa vsak tazko daju ovplyvnit.
tato folia je celkom komfortne aplikovatelna aj na ten rack, mozno by to
trochu "rozlozilo" aj mechanicke vibracie. s uspechom sa to pouziva na
zatlmenie hluku PC skrin. dalsie mailom, ak potrebujete.

OK

----- Original Message -----
From: "racek" <Jozef_Racek@tempest.sk>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, July 30, 2007 2:55 PM
Subject: tlmenie vibracii

Riesim problem s utlmenim vibracii...

Mam elektronicke zariadenie umiestnene v standardmon 19" racku, ktore je
citlive na vibracie (paskova kniznica = krokove motory,
jemne posuvy, navadzanie, citanie ciarovych kodov...)
Rack je umiestneny v miestnosti, nad ktorou je "velky motor" (
technologicke zariadenie, ktore neovplyvnim, je velmi velke
a tazke s mohutnym pohonom) a vyraba vibracie, ze sa cela budova chveje.
Pracuje 7x24, takz enie je mozne vyuzit okna necinnosti...
Vibracie dokazu zhodit krabicku cigariet zo stola - brni to tak, ze
krabicka cestuje po stole.
Zariadenie ma zjavne problemy - je potrebna denna kalibracia poloh. V
inom prostredi kalibraciu staci urobit raz za zivot ( zariadenia ),
resp. raz rocne.
Vibracie nevhodne vplyvaju aj na suciastky na plosakoch a konektory...a
tym aj na bezporuchovu prevadzku (velmi mala)

Potreboval by som:
a) zmerat vibracie a na zaklade toho "prinutit" zakaznika prestahovat
tento rack niekam, kde je "klud"
- kde by sa dal pozicat merac, ktory by povedal - toto chvenie ma xy g a
teda prostredie je pre zariadenie neprijatelne
- kupit pre jednorazovku je ... dost drahe...
alebo:
b) zatlmit - odrusit - rack ma cca 300 kg, stoji na 4 malych kolieskach
- takze nejaku "podlozku", ktora by sa podlozila pod rack a chvenie
by sa na rack a teda aj zariadenie neprenieslo ( nosnost podlozky a
dovoleny tlak na cm2 - ten je dost vysoky)
Tu mi fantazia celkom hraje, ale pretavit to do konkretneho ( najlepsie
certifikovaneho ) vyrobku nejak nedokazem...
na web-e je nekonecne vela odkazov na tlmenie vibracii rucneho el.
naradia a silenblokov pre auta, ale nic pouzitelne sa mi zatial
nepodarilo najst.

Kazdy odkaz na web, alebo rada, pripadne ina cesta je vitana, okrem
"odhlucnenia" zdroja vibracii - to je v tomto pripade nemozne
( lacnejsie je postavenie novej budovy pre rack, ako zasah do vyrobnej
technologie...)
;-))))

Dodo