tlmenie vibracii

racek Jozef_Racek@tempest.sk
Pondělí Červenec 30 14:55:41 CEST 2007

Riesim problem s utlmenim vibracii...

Mam elektronicke zariadenie umiestnene v standardmon 19" racku, ktore je
citlive na vibracie (paskova kniznica = krokove motory,
jemne posuvy, navadzanie, citanie ciarovych kodov...)
Rack je umiestneny v miestnosti, nad ktorou je "velky motor" (
technologicke zariadenie, ktore neovplyvnim, je velmi velke
a tazke s mohutnym pohonom) a vyraba vibracie, ze sa cela budova chveje.
Pracuje 7x24, takz enie je mozne vyuzit okna necinnosti...
Vibracie dokazu zhodit krabicku cigariet zo stola - brni to tak, ze
krabicka cestuje po stole.
Zariadenie ma zjavne problemy - je potrebna denna kalibracia poloh. V
inom prostredi kalibraciu staci urobit raz za zivot ( zariadenia ),
resp. raz rocne.
Vibracie nevhodne vplyvaju aj na suciastky na plosakoch a konektory...a
tym aj na bezporuchovu prevadzku (velmi mala)

Potreboval by som:
a) zmerat vibracie a na zaklade toho "prinutit" zakaznika prestahovat
tento rack niekam, kde je "klud"
- kde by sa dal pozicat merac, ktory by povedal - toto chvenie ma xy g a
teda prostredie je pre zariadenie neprijatelne
- kupit pre jednorazovku je ... dost drahe...
alebo:
b) zatlmit - odrusit - rack ma cca 300 kg, stoji na 4 malych kolieskach
- takze nejaku "podlozku", ktora by sa podlozila pod rack a chvenie
by sa na rack a teda aj zariadenie neprenieslo ( nosnost podlozky a
dovoleny tlak na cm2 - ten je dost vysoky)
Tu mi fantazia celkom hraje, ale pretavit to do konkretneho ( najlepsie
certifikovaneho ) vyrobku nejak nedokazem...
na web-e je nekonecne vela odkazov na tlmenie vibracii rucneho el.
naradia a silenblokov pre auta, ale nic pouzitelne sa mi zatial
nepodarilo najst.

Kazdy odkaz na web, alebo rada, pripadne ina cesta je vitana, okrem
"odhlucnenia" zdroja vibracii - to je v tomto pripade nemozne
( lacnejsie je postavenie novej budovy pre rack, ako zasah do vyrobnej
technologie...)
;-))))

Dodo