Pravy uhel pomoci hranolu

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Pondělí Červenec 30 23:00:32 CEST 2007

Tyhle hranoly v kamerach skutecne delily svetlo polopropustnym zrcatkem
radove 90% na film a 10% do hledacku. Trochu me jen prekvapuje, ze je to
zrcatko nanesene ve tvaru kolecka a nikoliv po cele plose.

Ano kulate zrcatko bude vakuove napareny kov. Sklo se v te dobe AFAIK lepilo
nejakymi organickymi pryskyricemi s temer shodnym indexem lomu. Teoreticky by
se mohlo podarit to za horka odloupnout, ale je nebezpeci, ze nektera cast
skla rupne. Kazdopadne to naparene zrcatko se tim temer s jistotou znici.

Jakub Serych

P.S. proc v te situaci namisto hranolu nepouzijete obycejne zrcatko
(samozrejme s lesklou vrstvou na vnejsi strane, aby svetlo neprochazelo
zadnym sklem)? Jeho presnym natocenim vuci laseru byste si mohl pravy uhel
perfektne zkalibrovat.