Nizke kondenzatory pro menic

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Sobota Červenec 28 11:59:51 CEST 2007

Proudovou zatižitelnost SMD tantalů jsem viděl uvedenou snad v katalogu ECOM
a docela mě překvapilo že snesou dost. Rozhodně není dobré kondy proudově
poddimenzovat jak se to často dělá, pak ten zdroj nemusí přežít ani záruční
lhůtu. Ale často se dá počítat s ostatními kapacitami, které jsou součástí
napájeného zařízení. Pochopitelně nějaká kapacita v měniči být musí, aby to
nerušilo.
Anděl

----- Original Message -----
From: "jan.kuba" <jan.kuba@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, July 27, 2007 11:48 PM
Subject: Re: Nizke kondenzatory pro menic

Myslim, ze neni zrovna nutne ouzivat C s nizkym ESR. Staci ho slozit z
nekolika paralelnich kondu s dostupnou kapacitou ( a u Vas velikosti)
dovolim si tvrdit, ze klasicke SMD 22M/10V  10x  + 300nF keramika
pripadne na vstup 10M/25V -  v poctu 10 paralelne je pro Vas a  uvedenou
"konfiguraci" menice vic nez dostatecne.
Mam podobny adapter pro napajeni PDA z auta a na vystupu je "pouze" 47M
v kombinaci s 4 x 100nF keramikou , vstup je osetren pouze 10M/25 a
varistorem na 20V  i tak s myslym, ze vzhledem k pracovnimu kmitoctu
menice je to dostatecne.