Nahrada anodove baterie

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Pátek Červenec 27 17:08:03 CEST 2007

V podstatě by to šlo i jen s tlumivkou místo trafa. Jenže pak by vycházely
hodně úzké impulzy, asi podobně jako u VN trafa v televizi a těch 120V by
bylo i na tranzistoru. Trafo by mělo mít lepší účinnost.
Kdysi dávno jsem dělal měnič 800V 100mA a aby to vypadalo "profesionálně",
nechal jsem si v ŽOS naimpregnovat tím bakelitovým lakem, co se používá na
trakčáky. Měnič ani nepotřeboval zátěž, vystačil si sám :-)) Trafo chvíli
boblalo, lak se "dovytvrdil", pak začalo smrdět. Mohly za to dielektrické
ztráty toho laku. Takže bacha na nevhodné materiály.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Daniel VALUCH" <daniel.valuch@orange.fr>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, July 27, 2007 10:54 AM
Subject: re: Nahrada anodove baterie

skuste obycajny flyback menic s malym hrncekovym alebo planarnym jadrom.
Mozete to bezat niekde na 100kHz-1MHz takze transformator bude maly. Kedysi
som robil nieco taketo http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/menic.pdf. Na
vystupe bolo -400V asi 20mA plus nejake pomocne napatia.
Pri frekvencii 100kHz-1MHz odhadujem pocet zavitov na primare tak 1-3. TR1-1
je primar, TR1-2 je sekundar pre spatnu vazbu, TR1-3 je hlavny vystup. Tento
menic generoval zaporne napatie, diodu si premiestnite tak aby robil kladne
(je to flyback takze musi viest ked je primar rozpojeny).
b.