RE: USB zdroj na AA baterky

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Pátek Červenec 27 11:28:35 CEST 2007

Dobrý den.

> Jestli z toho chcete napajet PDA, ktere urcite nejede na vic nez 3.3V, tak
> si myslim ze kdyz tam date natvrdo 4xNiHM tak by nemusel byt problem. Vic
> nez tak 1.4V ta baterka ani po nabiti mit nebude (spis bude mit min), coz da
> dohromady 5.6V, to si myslim ze tomu PDAcku vadit nebude (beztak tam bude
> nejaky step-down) a pri napeti 1V (kdy uz jsou clanky vicemene vybite) to
> porad jeste da dohromady 4V. Mozna bych zkusil neco vygooglit, podle mne
> toto uz urcite resilo vic lidi.

Můžu se podělit se zkušenostmi se stařičkým iPaq 3630, který jsem dostatečně trápil.
PDA běží z jednoho LiPol článku. Minimální nabíjecí napětí je 4.6V.
Tahle bestie při nabíjení žere víc než půl ampery a pokud máte mezi baterkama a konektorem přechodové odpory, stačí to srazit napětí tak, že se PDA odmítne nabíjet.
Vyzkoušel jsem PDA nabíjet z 4x Sanyo NiMH 1.8Ah. Při poklesu kapacity tak na 1/2 už je napětí pod zátěží iPaqem tak nízké, že se nabíjení iPaqa přeruší. Takže funguje to, ale rozhodně ne ideálně.

Doporučoval bych držák na 6 NiMH či dvě LiPol a LM2575T-5 dle katalogového zapojení.

Na solární článek se rovnou vybodněte. Ten se hodí tak na chalupu, ale rozhodně ne pro baťůžkáře. Mnohem smysluplnější je podlě mě investovat do cestovní nabíječky a nějakých těch LiPo. Zajdete do hospody na oběd a při tom dobijete.

Moje zkušenosti se solárními panely jsou, že se udává výkon při ideálních podmínkách. Pokud budete mít panel natočený na jih celý den, počítejte průměrně za celý den kapacitu tak 4 ideálních hodin, v létě možná 6. Pokud nabíječku zavěsíte na batoh v nedefinované poloze, potom bude výsledek ještě mnohem žalostnější.

Vojta Bubník